Magyar Kultúra Napja

2015. január 19. 12:23 - Észak-Alföld

A kézirat szerint Kölcsey Ferenc 1823. január 22-én fejezte be a Himnusz megírását. Erre az eseményre emlékezve 1989. óta január 22-én ünnepeljük a Magyar Kultúra Napját.
Szatmárcsekén is élt a költő, a híres csónakos fejfás temetőben áll a síremléke, a Művelődési Házban pedig berendeztek egy Kölcsey Emlékszobát is.
Előadói esteket, képzőművészeti tárlatokat szerveznek a magyar kultúra napja alkalmából.

kultura2_vagott_2.jpg

Néhány program az Észak-alföldi régióból, a teljesség igény nélkül.
Szatmárcsekén a református templomban istentiszteletet és ünnepi megemlékezést tartanak. www.szatmarcseke.hu

Nyíregyházán a Váci Mihály Kulturális Központ ad otthont a Magyar Kultúra Napja rendezvényeinek január 22-én. www.vacimuv.hu

A Nyírbátori Kulturális Központban január 22-én nyílik Sipos Eszter néptáncpedagógus "Kerek az én csizmám sarka, kereken fordulok rajta" című viseletgyűjteményének kiállítása. A rendezvényen közreműködnek a Lókötő Táncegyüttes, a Nagykállói Drámatagozat diákjai és a Görice zenekar.

Debrecenben a Magyar Kultúra Napja előestéjén HOBO-est lesz. Január 22-én pedig a Méliusz Benedek Elek Könyvtárba várják az érdeklődőket. www.iranydebrecen.hu

Hajdúböszörményben január 21-én meghallgathatjuk a Vidék a Történetírásban című előadást a Bocskai István Gimnáziumban, megtekinthetjük Burai István festő- és grafikusművész tárlatát a Maghy Zoltán Művészházban, január 22-én pedig ,,Fegyvertánc - Hajdútánc" Hajdú őseink tánca című előadás lesz látható a Sillye Gábor Művelődési Központban. www,hajduboszormeny.hu

Hajdúszoboszlón Fény-Játékok címmel irodalmi est várja az érdeklődőket január 23-án pénteken 17 órai kezdettel a Bocskai Rendezvényközpontban a Magyar Kultúra Napja alkalmából. www.hajduszoboszlo.hu

Szolnokon  január 21-én Erdélyen innen - Alföldön túl. A Fekete-Körös völgye a századfordulón címmel nyílik néprajzi kiállítás a város galériájában a helyi Damjanich Múzeum és Néprajzi Múzeum közös szervezésében. www.szolnok.hu

Martfűn január 21-én tartják az ünnepi megemlékezést a Városi Művelődési Központ és Könyvtárban. www.martfu.hu

Balmazújvároson és a környélbeli településen is számos program lesz e neves alkalomból.
Balmazújvároson Németi János és Kordás József balmazújvárosi pásztorokról készült portréfilm bemutatóját tartják a Lengyel Menyhért Városi Könyvtárban, ezen kívül Molnár Edit Balázs Béla-díjas fotóművész, a Magyar Művészeti Akadémia tagjának alkotásaiból nyílik kiállítás "Gyepsori emberek tegnap és ma" címmel a Veres Péter Kulturális Központ kiállítótermében, majd ugyanitt a Debreceni Hajdú Táncegyüttes lép színpadra, Ponyva - "avagy a legenda tovább él" című táncjátékukat január 22-én. www.balmazujvaros.hu

Derecskén Hézső Ferenc, Munkácsy-díjas festőművész alkotásaiból nyílik kiállítás a Művelődési Központban január 22-én.
Mikepércsen Pohly Boglárka mikepércsi származású színművésznő magyar dalokból, operettekből összeállított előadását hallgathatják meg az érdeklődők a Wass Albert Művelődési Házban január 23-án. Ezt követően a Hunyadi János Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, alapfok 1-es színjátszó csoportja az Arany János: Bajusz című elbeszélő költeményéből készült dramatikus játékot is bemutatja.

Kisújszállás a Debreceni Művelődési Központban január 22-én megnyíló kiállítás keretében mutatkozik be természeti és kulturális értékeivel. Január 23-án pedig a Kisújszállási Városházán tartanak ünnepi délutánt a Magyar Kultúra Napja alkalmából. www.kisujszallas.hu

További programok és részletek az egyes települések honlapjain.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://itthoneszakalfoldon.blog.hu/api/trackback/id/tr977076185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása